Toni Heikkinen




Synt. 18.1.1973
Asuinkunta: Vantaa
Aforismijulkaisut: aforismipalsta Humanisti-lehdessä vuodesta 2008
Muuta tietoa: Suomen aforismiyhdistys ry:n perustajajäsen, rahastonhoitaja ja myyntivastaava
Linkit: Nuoruuden aforismeja
Yhteystiedot: toni.heikkinen ( at ) kolumbus.fi

"Miksi lukea ja kirjoittaa aforismeja?

1. Ihminen on yhteiskuntaolento.
2. Kulttuuri on yhteiskunnan selkäranka.
3. Kieli on kulttuurin perusta.
4. Lause on kielen perusyksikkö.

Erno Paasilinnan sanoin: Maailma elää lauseissa jotka elävät."




Tuntematon kansalainen (julkaistu Humanisti 4/2009:ssa):

Minä kävelen raunioissa ja pohdin tulevaa: mitä minä tekisin, jos saisin päättää?

Minulla on lupa olla eri mieltä: minulla on sosiaalinen vastuu.

Oppositio olen minä.

Vapaa sielu vapaassa mielessä.

Kirjoita itsellesi totuus ja sano se ääneen.

Muuttaa asenteita, muuttaa valtaa: tehdä itsestään narri.

Ruohonjuuritaso: ainoa mahdollisuus tehdä jotain.

(Toni Heikkinen)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti